Milyen bérelhető webshopok vannak? – melyik a legjobb?
Górcső alá vesszük a legnépszerűbb bérelhető webshop szolgáltatókat, melyik mit nyújt és mennyiért. Ha most keresed leendő online áruházad helyét, tanulmányozd át cikkünket!
Manapság már mindenkinek lehet webshopja, se nem kerül sok pénzbe, se nem kell hozzá programozói tudás, hogy valakinek egy alap, működőképes online kereskedelmi platformja legyen. Azonban mivel a kínálat széles és eligazodni nem is olyan egyszerű köztük, érdemes kicsit utánaolvasni, hogy tudd melyik megoldással jársz a legjobban.
Az első dilemma: bérelhető, ingyenes, egyedi fejlesztésű, vagy nyílt forráskódú?
Mikor webshop nyitás előtt áll az ember, először is azt kell eldönteni, hogy milyen motorral fusson az oldal. Az ingyenes piacterek, mint mondjuk a facebook marketplace, a vatera, vagy a meska, tényleg a nagyon kezdő kereskedők igényeit képesek csak kielégíteni és végül kiderül, hogy ezek sem teljesen ingyenesek. Az open force vagy nyílt forráskódú webshopok (pl. woocommerce) azoknak lehet jó választás, akik valamilyen szinten értenek a weboldalfejlesztéshez. Az egyedi fejlesztésű bolt választásánál meg kell barátkozni a magasabb árral, viszont a végeredmény egy kompromisszumok nélküli, teljesen a vállalkozásunkra szabott webshop lesz.
Az arany középútnak ma talán a bérelhető webshopok számítanak, nem hiába az online boltok nagy többsége ezeken fut. Hogy miért? Nagy előnyük, hogy megfizethetők, azonnal elindíthatók, egy fejlesztő csapat dolgozik rajtuk folyamatosan és viszonylag egyszerűen kezelhetők, laikusak is elboldogulnak vele. Ha ez elég meggyőző ahhoz, hogy te is béreld a webshopod, már csak azt kell eldöntened, hogy melyik céggel szerződj le.
Bár nap, mint nap bukkannak fel új webshop szolgáltatók, érdemes a 3 legnépszerűbb közül választani. Mivel ezeket nagyon sok ember használja, ezért mindegyiknek van egy közössége, akik közé te is bekerülsz, amikor kibéreled a webshopod. Ennek a közösségnek a tagjai segítenek egymásnak, így ingyen találhatsz megoldást a problémádra, ha elakadnál. Jelenleg az UNAS és a Shoprenter a piacvezető a magyar cégek közül. A Shopify egy kanadai cég, több mint egymillió webáruház kiszolgálását látja el, több mint 175 országban. Nézzük meg, melyik miben jó:

A vezető bérelhető webshopok mustrája
Shopify
A világ legnépszerűbb webáruház platformja, mivel mindenki, – egy teljesen kezdő vállalkozó és egy profin üzemelő ecommerce vállalat is – megtalálhatja a számítását a rendszerben, sőt a webshop a vállalkozással együtt képes a növekedésre, fejlődésre. Működése sokban hasonlít a magyar társaihoz, de mivel régebb óta van jelen és több felhasználója van, így tömérdek oktató anyag, videó áll rendelkezésre, és a közössége is óriási.
Szuper gyors betöltés
Amiben más, hogy nem szerver alapú webáruház, hanem minden a felhőben van (Cloud). Ez azért jó, mert végtelen számú terméked lehet a rendszerben és a leállásra is kisebb az esély. A Shopify rendszere ugyanúgy hasít egy forgalmas karácsonyi, vagy black Friday időszak alatt is.
Kapcsolat a fizikai boltoddal
Nagy előnye még a rendszernek, hogy POS pont is egyben, tehát a Shopify-on működő online boltod összeköthető a fizikai boltoddal. Kiváló beépített automatizálások és analitikák vannak benne.
Drága és angol
Hátrányai is akadnak azonban és ezek főleg arra vezethetők vissza, hogy globális vállalkozásról beszélünk. Ennek megfelelően el kell döntened, hogy elboldogulsz-e az angol nyelvű admin felülettel és ügyfélszolgálattal, valamint, hogy nehézséget okoz-e számodra, hogy minden oktató anyag szintén csak angol nyelven áll rendelkezésre. A másik mérlegelendő kérdés az ár, ami magasabb, mint a magyar szolgáltatóknál. A Shopify nem csak havi díjat szed a bérelt webshopod után, hanem sikerdíjat is felszámol az eladott termékeidért, ami alap csomag esetén 2%, magasabb csomag esetén ez a százalék csökken, egészen 0,5 %-ig. A Shoppify alapcsomagja az alap igényeket kielégíti, tehát jár hozzá két felhasználói fiók, ingyenes SSL tanúsítvány, elhagyott kosárazonosítás, és blog lehetőség. Az alapcsomag költsége kb. 9000 Ft/hó, azonban, ha további applikációkat szereznél be, azok lehet, hogy fizetősök, sőt olyan applikációk is vannak, melyek havidíjasak.
Ami még a negatív oldalra írható, hogy a magyar szolgáltatók integrációja igencsak korlátozott. A fizetésnél egyedül a PayPal és a SimplePay működik megbízhatóan, a szállításnál pedig vagy manuálisan bajlódsz minden egyes rendeléssel, vagy a Webshippy fullfillment szolgáltatással kiszervezed az egész logisztikát.
Összegezve
Azoknak lesz jó választás a Shopify akiknek nem akadály az angol nyelv, és nemzetközi piacra is kívánnak lépni a közeljövőben, valamint nagyobb árréssel dolgoznak, ezért nem okoz gondot számukra a sikerdíj kifizetése.
Az egyes csomagok tartalmáról és pontos árairól ide kattintva tájékozódhatsz.
UNAS
Az UNAS magyar cég, és a legolcsóbb megoldás. Már havi 3000 Ft-tól egy működőképes, hasznot hozó webshop tulajdonosa lehetsz. Nézzük, milyen csomagokat kínál, és azok mit nyújtanak:

Adminisztrációs felület, tudástár, technikai háttér
Könnyen kezelhető, biztonságos adminisztrációs felületet kapsz, aminek kezelésére korlátlan felhasználót hozhatsz létre, hogy a jogkörök elkülöníthetők legyenek. Minden funkcióhoz részletes segédlet tartozik, amibe keresési funkciót is beépítettek, így könnyen juthatsz hasznos információkhoz. Ezenkívül, ha segítségre lenne szükséged, az ügyfélszolgálat rendelkezésedre áll telefonon, chat-en, skype-on és e-mailen. Ha webshop tulajdonos leszel, jelentkezhetsz az UNAS facebook csoportba, ami egy segítő közösség, ha elakadnál gyorsan és ingyen találsz megoldást a problémádra.
Mi van „ingyen” és mi extra költség?
A technikai háttér magas rendelkezésre állással, területileg elosztott redundáns szerverparkkal üzemel, ami azt hívatott garantálni, hogy még a legforgalmasabb időszakokban sem kell belassulásra, leállásra számítani.
A standard csomagban tehát mindezek benne vannak, sőt még ingyenes SSL tanusítványt is kaphatsz és a rendszer automatikus értesítéseket küld, ha valami jogszerűtlen dolgot érzékel a webshopban.
Ami viszont nem jár az alap csomaghoz, az a beépített API bármilyen külső program illesztéséhez. Ez a kényelmi megoldás csak a prémium vagy a VIP előfizetéseknél elérhető. Mindegyik csomag esetében felár ellenében rendelhető domain és e-mail cím az áruházhoz.
Termékekkel kapcsolatos funkciók
A standard csomagban elérhetők az alapvető termékkezelési funkciók, mint a termékek rögzítése, módosítása, adatbázis export-, import, termékleírások, képek, dokumentumok feltöltése, termékkategóriák létrehozása, státuszok, változatok megadása, kapcsolódó, hasonló, kiegészítő termékek felajánlásának lehetősége. Egyszerű és részletes kereső beépítésére is van lehetőség, így a vásárló kedve szerint szűkítheti a termékpalettát, sőt az első néhány karakter leütése után a rendszer keresési ajánlatot is felmutat a látogató számára. Ezeken kívül termék véleményezésre, facebook comments funkció beépítésre is van lehetőség már standard csomag választása esetén is.
Ami már csak a prémium és VIP csomagoknál elérhető és fontos funkció, az a raktárkészlet kezelése és a szállítmányok rögzítése. A raktárkészlet kezelő modulnak a segítségével a webáruház működése jóval hatékonyabbá válik. Ugyancsak magasabb kategóriájú előfizetés esetén válik elérhetővé a termékek összehasonlítása, a termékek csomagban történő értékesítése, az egyedi termék beállítási lehetőségek, a tulajdonság szerinti és összetett termék szűrés és a nyomtatható árlista funkció.
Csak VIP előfizetőknek áll rendelkezésére a részletes termék teljesítmény statisztika funkció és az a lehetőség, hogy retina termék képeket töltsenek fel és raktárkészlet intervallumokat állítsanak be.
Vásárlókkal kapcsolatos funkciók
Már az alapcsomagnál is elérhető, hogy a vásárlók regisztrációval, vagy akár regisztráció nélkül vásároljanak. A rendszer automatikus e-mail értesítéseket küld a vásárlónak regisztrációja, jelszó változtatása, hírlevélre feliratkozása, vagy vásárlása, sikeres fizetése esetén. Elérhetők az olyan kényelmi funkciók is, mint a „kedvencek”, amikor a vásárló eltárolhatja magának azokat a termékeket, amiken még gondolkodik. Vagy a kosár eltárolása és a gyorsrendelés korábbi vásárlás alapján funkciók is igen szerethetővé teszik a webshopot.
Premium és VIP előfizetőknek van csak lehetősége vásárlói csoportokat beállítani, aminek segítségével az egyes csoportoknak különböző kedvezményeket, fizetési és szállítási módokat lehet definiálni, vagy épp hírlevelet küldeni. További hasznos funkció, ami csak magasabb kategóriában elérhető, az az automatikus vevőértesítő sms, a vásárlók közösségi fiókjaival az összekapcsolás lehetősége, vagy az elhagyott kosarak listázása, aminek segítségével emlékeztetni lehet a vásárlót, hogy a kosarában felejtett bizonyos termékeket.
Megrendelésekkel kapcsolatos funkciók
A kosaras vásárlási rendszer, ahol egy intelligens vásárlási folyamaton megy végig a vevő, tehát egy folyamatjelző ábra mutatja számára, hogy éppen hol tart, alapból jár a standard csomag előfizetői számára is. Szintén elérhető a fizetési és szállítási módok beállítása funkció, itt a különböző lehetőségeknél sávokat hozhatsz létre, melyekhez költségeket rendelhetsz. A rendeléseket kezelheted, visszakeresheted, csoportosíthatod, a rendelések státuszát kezelheted. A megrendelést és szállítólevelet a vásárló kinyomtathatja. A megrendeléseket exportálhatod, hogy más programban ebből a listából adatokat nyerj ki és az egyes megrendeléseket manuálisan is rögzítheted.
A megrendelések összevonására, szétbontására és másolására viszont már csak prémium, vagy VIP előfizetés esetén van lehetőséged. Az olyan kényelmi funkciók, mint az integrált szállítási megoldások és az integrált fizetési megoldások is csak a magasabb kategóriába tartozó előfizetők számára érhetők el.
VIP előfizetés esetén, statisztikákat készíthetsz a megrendelésekről, hogy lásd a kialakuló tendenciákat és ennek megfelelően tudd irányítani a stratégiád. VIP előfizetőként a beszerzéseket is menedzselheted és a beszerzés folyamatát megjelenítheted a webshopban, így a vásárló is látja majd, hogy az általa megrendelt áru milyen státuszban van.
Beépített marketing funkciók
Az alapcsomagban ebben a témában nem sokat ad az UNAS, de a lényeget igen: a webáruház teljesen testreszabható SEO szempontból. Az olyan extrák viszont, mint kedvezményrendszer, pontgyűjtő rendszer, kuponrendszer, keresztértékesítések, felülértékesítések, intelligens ajánlat, ajándéktermék, beépített hírlevél funkció, követő hírlevelek küldése csak prémium és VIP előfizetőknek érhető el. És csak a prémium webshop tulajdonosok tudnak beállítani olyan funkciókat, mint az árcsökkenés értesítő, készletértesítő, mennyiségfüggő akció, utóajánlat, időszakos árváltozás.
Külső marketing funkciók
A chat program és a különböző minősítő rendszerek beépítésének lehetősége már az alapcsomagban is benne van. Viszont olyan hasznos funkciók, mint a közösségi médiumokkal való összekötés (Facebookon termékmegosztás, termék like, Pinteresttel való összekötés) csak a magasabb csomagokban elérhető. Az affiliate és cashback rendszerek beépítésére is csak a prémium és VIP ügyfeleknek van lehetősége.
Megjelenéssel kapcsolatos funkciók
Az UNAS számos alapsablont kínál, amiből kiválaszthatod a neked tetszőt. Ezek kezdőoldali bannerét, láblécét, arculati elemeit, termékajánló boxait kedvedre alakíthatod. A kiválasztott sablonok reszponzívak, minden okos eszközre optimalizáltak. Ha ezekkel a lehetőségekkel nem elégedsz meg, VIP előfizetéssel lehetőséged van teljesen egyedi kinézetet adni a webshopodnak, egyedi szűrőrendszereket is beállíthatsz.
Az UNAS nagy előnye, hogy 21 napig ingyenesen kipróbálhatod. Böngészd át az egyes csomagokat részletesen ide kattintva.
Shoprenter
A másik magyar cég a Shoprenter, ami egy kicsit a Shopify-ra hajaz, ez is felhő alapú rendszer. Kicsit magasabb árakkal dolgozik, mint az UNAS, de éves díjfizetést választva, akár két hónap díját is megspórolhatod. 4 csomag közül választhatsz. Fix díja csak a Bronze, Silver és Gold csomagoknak van, a Platinum csomag egyedi árképzés alá esik. Az árak a következőképpen alakulnak éves díjfizetés esetén:

Nézzük a funkciólistát a Shoprenter esetében:
Marketing támogató funkciók

A képen látható összes funkció az összes csomag esetében elérhető a Shoprenternél. Az UNAS kínálatával összehasonlítva annyi különbséget látunk, hogy a kuponrendszer és az intelligens termékajánlás itt már az alapcsomagban is rendelkezésre áll.

Mint ahogy az UNAS esetében is, a Shoprenternél is csak a magasabb kategoriájú előfizetésnél van lehetőség a fent felsorolt funkciók beépítésére.

Választást segítő funkciók

A vásárló választását segítik a fenti funkciók, melyek közel azonosak ahhoz képest, amit az UNAS nyújt. Az Unasnal már az alap csomagban is benne van a Kívánságlista funkció és az Utoljára nézett termékek modul, viszont pl. nincs „Akik ezt a terméket megvették” modul.
Meggyőzést / vágykeltést segítő funkciók

Átlagos tranzakciós értéket növelő funkciók

Ezek a marketing funkciók a két szolgáltatónál mondhatni, hogy teljesen megegyeznek, az olyan extra modulok, mint az „Egyet fizet kettőt kap” típusú akciózás, vagy az Ajándék a vásárláshoz funkció mindkettőnél csak magasabb előfizetői csoport esetén érhető el.
Egyéb webáruház funkciók

Adminisztrációt könnyítő funkciók
Nagyban megkönnyíti a tulajdonos dolgát, ha a webshop rendelkezik beépített számlázó funkcióval és nem kell minden egyes megrendelés után manuálisan bevinni az adatokat a számlázóprogramba. Mindkét szolgáltató csak a magasabb előfizetői csomag tulajdonosoknak nyújtja a beépített számlázás lehetőségét. A Shoprenternek van egy már beépített számlázó programja és a számlázz.hu integrációja is elérhető, az UNASnál pedig a bépített API segítségével bármilyen külső számlázó program illeszthető a rendszerhez.
Az UNAS már az alapcsomagjában ad arra lehetőséget, hogy korlátlan számú felhasználót hozzon létre a tulajdonos és ezeknek különböző jogköröket adjon. A Shoprenter ezt csak magasabb előfizetőknek teszi lehetővé.
A Shoprenter részletes funkciólistáját ide kattintva tudod böngészni.
Összegzés
Láthatjuk tehát, hogy igazán nagy különbség nincs a két magyar szolgáltató között. Szerencsére mindkettő lehetőséget nyújt arra, hogy ingyenesen kipróbáld őket. Az UNAS-nál 21 napig, a Shoprenternél 14 napig lehet ingyen boltod. Próbáld ki, teszteld mindkettőt és dönts, melyik áll inkább kézre a számodra.
Ha segítségre lenne szükséged, vagy egyedire szabnád a bérelt webáruházad sablonját, vagy netán teljesen egyedi fejlesztésű boltot nyitnál, keress minket bizalommal!