5 dolog, amiből tudod, hogy a weboldalad felett eljárt az idő!

Honnan tudod, hogy a meglévő weboldal korszerűsítés projektbe kellene kezdened, mert eljárt felette az idő? Összegyűjtöttük 5 pontba, hogy mik azok a tényezők, amelyekből tudod, hogy megújulásra vágyik!
Nincs is annál örömtelibb egy vállalkozó életében, amikor sok tervezés, szervezés, egyeztetés és számtalan munka után elkészül a weboldala, azonban
az álomkép itt véget ér, hiszen egy weboldal ennél sokkal több energiabefektetést igényel: frissítések, további karbantartás és tartalom csere vár Rád, mint tulajdonosára. Honnan tudod, hogy a weboldal korszerűsítés szükségessé vált? Szánj a reggeli kávé mellett egy kis időd az alábbi cikkünkre!
Honnan tudhatod, hogy új weboldalra van szükséged?
1.) A reszponzivitás titka
A weboldalad lehet, hogy szuper designal, menő fotókkal és trendi szöveggel van ellátva, viszont ha nem reszponzív akkor egy fabatkát sem ér!
Azaz minden eszközön – mobil, tablet, laptop, pc – optimálisan kell megjelennie, rugalmasan alkalmazkodnia a képernyőmérethez és a legjobb felhasználói élményt nyújtania.

Miért fontos a reszponzivitás?
Miért fontos ez? Biztosan veled is sokszor előfordult már, hogy éppen böngészted a Facebook-ot, láttál egy megkapó hirdetést és AZONNAL le is csapnál rá, de nem szeretnéd bekapcsolni a laptopot, hogy meglátogasd a weboldalt, ugye? A telefonoddal pár kattintással már véghez is viszed a missziót!
Így van ezzel számtalan felhasználó is, hiszen már a népesség 66,9%-a rendelkezik mobiltelefonnal, a globális okostelefon felhasználók számát pedig 2022-ben 6,6 milliárdra becsülik. Az alábbi statisztikában pedig szuperül látható, hogy az interneten böngészők 59,72%-a a mobilját használja erre a célra.

2022. Q2-ben milyen eszközről interneteznek a legtöbben?
Mit is jelent ez a weboldal tulajdonosok számára?
Ha a weboldalad nem reszponzív az alábbi viselkedést figyelheted meg a lágatogatóid esetében: A felhasználók megnyitják és abban a másodpercben már be is zárják!
“A weboldalam reszponzív?” – Most biztosan ez a kérdés merül fel benned, a szuper hír, hogy ezt egyszerűen csekkolhatod! Csupán nyisd meg az okostelefonod és külső szemlélőként böngészd végig, Te is látni fogod a hibákat, ha kilóg a képernyőből a fotó, nem töltenek be az oldalak, összecsúszik a tartalom stb…
A reszponzív weboldal kézzel fogható 5 előnye!
- A Google találati listáján előrébb sorolódsz
- Gyorsabbá válik
- Jobb felhasználói élményt biztosítasz a felhasználóknak
- Minden kijelző méreten szuperül minőségben fognak a képek megjelenni
- A keresési lehetőségnek és az egyszerű navigálásnak köszönhetően megnőhet a vásárlások vagy érdeklődők száma
+ szakmaitipp a WebGrow csapatától: Már a tartalom felépítésénél is érdemes figyelni arra, hogy az elkészült végeredmény tökéletesen megállja a helyét a reszponzivitás mezején. Minél letisztultabb, egyszerűbb, annál sikeresebb lesz az egykor fénykorukat élő villogó, forgó és egyéb „lehengerlő” elemeket pedig hagyjuk a 2000-es évek elején!
2) Az elavult kiegészítők kimentek a divatból
Ahogy már ódivatúvá vált a trapéznadrág és a neccharisnya, úgy a weboldal kiegészítők „divatja” is változik. Eljárt az idő a flash alapú webhelyek és a java bővítmények felett!
Ha a te weboldalad, még mindig a fent említett kettő egyikén fut, akkor érdemes újra gondolnod, hiszen az sosem jó ómen, ha a felhasználó csak akkor tud megtekinteni egy weboldalt, ha különböző programot vagy bővítményt kell telepítsen hozzá. Ugye te sem szeretnél emiatt forgalomtól elesni?
3) Nagy látogatottság, de a konverzió elmarad
A probléma kulcsát nagy valószínűséggel a visszafordulási arányban találod!
Az egyik legfontosabb statisztikai szám, ami a weboldallal kapcsolatos (a vásárlói számon túl), nem más, mint a visszafordulási arány. Nézzük, mit is jelent: egy mutató, amelyből láthatod, hogy az érkező felhasználók közül mennyien hagyják el tovább kattintás, böngészés nélkül az oldalt, azaz “fordulnak vissza”.
Most biztosan azon gondolkodsz, hogy hány százaléktól számít jó eredménynek a visszafordulási arány? Ennek szemléltetésére a HubSpot statisztikáját hívjuk segítségül.

Milyen visszafordulási arány „normális”?
A fotón jól látható, hogy nagyon eltérő a normális tartománya attól függően, hogy milyen típusú weboldalról beszélünk, így ezt érdemes átbeszélni közösen a hirdetéskezelő csapattal.
Ha pedig jól jönne néhány szakmai tipp, fordulj hozzánk bizalommal!
Hogy függ össze ez a jó weboldal ismérvével?
Általánosságban elmondható, hogy akkor szokott magas látogatói szám mellett nagy bounce rate előfordulni, ha valami nem működik jól. Ebben az esetben érdemes a weboldalnál kezdeni a probléma felderítését.
Készítettünk egy check listet, ami alapján, akár saját magad weboldal fejlesztőjévé is válhatsz és könnyedén fényt deríthetsz a vakfoltokra.

Weboldal checklist
Hányat tudtál kipipálni a nyolcból? Akadnak hiányosságok? Pánik helyett kérj ajánlatot csapatunktól ráncfelvarrásra! A weboldal korszerűsítés után biztosan nem marad el a várt siker!
4) Jó tartalom nélkül mit sem ér a weboldal!
Egy weboldal alapköve, hogy a legfrissebb adatok szerepeljenek rajta, gondolunk itt az alábbiakra: telefonszámok, amiken elérhetik a céget az ügyfelek/vásárlók, cím, friss fotók esetleg bemutatkozás a kollégákról. Ezentúl pedig már csak az érdekes tartalom közvetítésére kell koncentrálnod, aminek a folyamatosan frissülő blogod csodás színteret adhat.
Tudjuk, hogy ezekkel a kérésekkel folyamatosan a fejlesztőt zargatni költséges és sok kapacitást igényel, így már a készítés során érdemes olyan weboldalra árajánlatot kérni, amely esetében ezeket a változtatásokat programozói tudás nélkül is bármikor tudjuk majd kivitelezni.
5) A weboldal a cég lelkének tükre
Ahogy a szem a lélek tükre, úgy a weboldal pedig cégedé, így az egyik legfontosabb marketing eszközöd is egyben.
A cég profilja évek alatt változik, fejlődik és csiszolódik, előfordulhat, hogy a vállalkozás keretén belül más területtel is foglalkozni kezdesz, új profilt alakítasz ki, megújul a portfóliód stb…
A fejlődés mindig csodálatos egy vállalkozás életében, ám a sürgés-forgás és számtalan teendő közepette egy valamiről nem szabad megfeledkezni: a weboldal reflektáljon a változásokra, fejlődjetek közösen, mert az egyik legfontosabb kommunikációs csatorna esetében engeded el a gyeplőt!

A weboldal reflektáljon a cég életében történő változásokra
+1 Hallgass a megérzéseidre
Nézegeted a weboldalt, azonban nem tudsz vele azonosulni? Nagy nehezen elkészült, viszont úgy érzed, hogy nem „TE” vagy? Nem tükrözi a cégedet?
Még ha minden szuperül is működik, jó eredményeket generál előfordulhat, hogy nincs meg a tökéletes „match”. Ebben az esetben érdemes átgondolni a designt, a felépítést és újra elkezdeni tervezgetni, hiszen, ha nem lesz köztetek szerelem, akkor a vele való időtöltés sem lesz zökkenőmentes és csak egy plusz kipipálandó feladattá válik a napi to do listán, ahelyett, hogy élveznéd a saját weboldalad fejlesztését.
Ha úgy érzed, hogy eljött a weboldal korszerűsítés ideje technikai vagy egyéb okok miatt keress minket bizalommal!