Az első lépések, hogy sikeres blogot írj! - Webgrow Digital Agency

Az első lépések, hogy sikeres blogot írj!

Számtalanszor merül fel a blogírás, mint téma a vállalkozások körében. Szükség van – e rá? Ha igen, akkor miről is érdemes írni? Hogyan írj blogot? Mitől lesz jó egy cikk? Hogyan írj kattintás vonzó blogot? Fogalmazódnak meg egymás után a kérdések. 

Tarts velünk és járjuk együtt körbe a témát, miért érdemes időt és energiát fektetned minőségi cikkekbe, mert elöljáróban azt eláruljuk, hogy szükséged lesz rá a vállalkozás építés rögös útján! Olvass tovább és ismerd meg az első lépéseket, hogy sikeres blogot írj!

Nézzük első sorban, miért jó, ha rendszeresen írsz blogot?

Az első és legfontosabb előnye, hogy organikus forgalmat terel az oldalra a keresőmotorokból. Miért is jó ez számodra? Azért fantasztikus lehetőség, amelyet nem érdemes elszalasztani, mert ezáltal máris releváns látogatókat érhetsz el, akik az adott témában keresgélnek, és hasznos információkkal láthatod el, ezzel meggyőzve, hogy vállalkozásod szuper választás.

Ezentúl, a blog cikkek növelik a hitelességet, hiszen egy szakértőtől mindenki szívesen fogad el tanácsokat. Ha még nem kerültek interakcióba veled csupán külső szemlélők érdemes megmutatni ezen a módon is, hogy kompetens vagy a szakterületeden.

Továbbá egy új marketing eszközként is tekinthetsz rá, amellyel egy új, eddig még kiaknázatlan közönséget is megszólíthatsz.

3+1 dolog, amelyet érdemes átgondolni az első blog megírása előtt!

Hogyan írj blogot?

A munka már azelőtt elkezdődik, hogy egy karaktert is leütnél a billentyűzeten, de hogyan is kezdj neki? Természetesen ebben a folyamatban sem hagyunk magadra, így összefoglaltuk a szükséges területeket, amelyek megvizsgálása jelentősen megkönnyíti, hogy könnyen olvasható, felhasználóbarát cikkek szülessenek a “tolladból”.

Összegyűjtöttük a 4 dolgot, amelyet érdemes átgondolnod, mielőtt billentyűzetet ragadsz, ezek pedig az alábbiak:

  • Célközönség meghatározása
  • Versenytársak elemzése
  • Még kiaknázatlan piaci rés felfedezése
  • Valamint a pontos téma meghatározása

Ahogy a mellékelt ábra is mutatja ennek a négy területnek az átgondolása a legfontosabb, mielőtt megírnád a blog cikket, a továbbiakban pedig kifejtjük, hogy melyik lépést, hogyan tudod a legkönnyebben megvalósítani.

1.     Értsd meg a célközönségedet

Az első lépés, hogy átgondold és megértsd milyen információkra van szüksége a közönségednek.

Az alábbi 3 kérdést érdemes feltenned, hogy megértsd a vásárlóidat:

–       Milyen információk érdeklik őket?

–       Milyen érdeklődési körrel rendelkeznek?

–       Milyen vásárlói személyiségjegyük van?

A blogot mindig a célközönség számára releváns témában írjuk. Például: ha egy ingatlan értékesítéssel foglalkozó cég weboldalára készül, érdemes az ingatlan vásárlás és eladás folyamatát bemutatni, apró tippeket adni. Még egy autószerelő ennek fortélyairól fog tájékoztatást adni, vagy a releváns újdonságokat, híreket osztja meg közönségével.

2.     Csekkold a versenytársakat

Megnézni a konkurens cégek blogjait esetleg még némi inspirációt gyűjteni nem vétek! Sőt hatalmas előnyre tehetsz szert ezáltal. Természetesen nem a koppintás cél, azonban érdemes egy pillantást vetni arra, hogy hogyan építik fel a nagy látogatottságot elérő cikkjeiket, milyen témákkal foglalkoznak, valamint, hogy milyen stílusban kommunikálnak, mi az, amire reagálnak az olvasók.

3.     Válaszd ki a témát

A következő lépés, hogy kiválaszd milyen témákban szeretnél írni, ehhez segítségedre lesznek a felsorolt kérdések: Kinek szeretnél írni? Mennyire vagy szakértője az adott témának? Aktuális-e a célközönséged számára?

Fókuszálj arra, hogy egy olyan rést fedezz fel, amelyet a konkurencia még nem fedezett fel. Mit is jelent ez? Kevés cikk született a témában, így kitűnhetsz a „zajból”, sőt akár rövid időn belül népszerűvé is válhatsz. Mivel szinte már a legtöbb weboldalon található blog, ezért bizonyára nem árulunk el azzal nagy meglepetést, hogy az elcsépelt témák, valószínűleg nincsenek kitörő sikerre ítélve. Azonban még nincs minden veszve, akkor sem, ha esetleg egy népszerű téma köré épül vállalkozásod. Csupán egy új perspektívát kell találnod, amellyel kitűnhetsz a tömegből. Ehhez segítségül hívhatod egyedi tapasztalataidat, problémamegoldási gondolatmenetedet, véleményedet a megosztó témákról vagy éppen összehasonlító elemzéseket közölhetsz. Rajtad és kreativitásodon múlik, hogy milyen egyedi szemszögből közelítesz!

Az előzőekben felvezettük, hogy hogyan is kezdj bele a látogató vonzó blog cikkek írásába, azonban eddig még a karakterek egymáshoz fűzéséről, majd történetté alkotásából még nem esett szó.

Segítünk, hogy kattintás vonzó tartalommal debütálj! 5 lépés, amely segít az első blog cikk megírásában!

5 lépés, amely segít az első blogod megírásában!

Hogyan válassz témát?

A tévhitekkel ellentétben, nem kézenfekvő választás egy bemutatkozó jellegű blog, amelyben felvezeted, hogy mivel foglalkozol, ki vagy és egyéb információkat közölsz, hiszen a weboldalad „Rólunk” része ezt már összefoglalja.  

Ehelyett a mi szakmai tippünk: Írj egy specifikus, kis réteget érintő témáról. Miért érdemes ebben a szellemben neki látnod? Mert ha olyan topikot választasz, amelyet már minden nagyobb forgalommal rendelkező versenytársad kiaknázott, akkor a keresőmotorok nem jelenítenek meg az első találatok között, illetve a bemutatkozásodra sem fognak közvetlenül rákeresni, azonban, ha egy kis célközönséget lefedő témát választasz jobb eredményeket érhetsz el.

2.     Hallottál már a kulcsszókutatásról?

A kulcsszókutatás egy folyamat, amely során elemezheted azokat a szavakat, amelyekre kereséseket indítanak az internetes felhasználók. Manapság legtöbben a Google – t és egyéb keresőmotorokat az emberek valamilyen probléma megoldására használják, ezáltal keletkezik egy lista, hogy mire is keresnek rá. A legjobb eszköz erre a Google kulcsszókeresője.

#tipp Olyan kulcsszót érdemes választani, amely kevés keresést tartalmaz (havi körülbelül 10 – 150 keresés), hiszen ezek a témák kisebb versenyt jelentenek, így könnyebb dolgod lesz.

3.     A felhasználók keresési szándékához illik a kitalált téma?

Ebben a lépésben már csupán ellenőrizned kell, hogy vajon a keresési feltételeknek megfelelő-e a téma, azaz, ha a Google keresőjébe beírásra kerül, akkor oktatóanyagok, cikkek, diagrammok kerülnek megjelenítésre vagy esetleg termékek. Ha az utóbbi igaz rá, akkor az az adott téma nem jó blog téma alapanyag, így érdemes másikat választani és inkább olyanra hajazni, amelyet a keresési eredmények alapján is feldolgoztak már hasonló formában.

4.     Hogyan épül fel egy blog cikk?

Minden műnek van címe, így természetesen egy blog cikknek is, amely roppant meghatározó lesz a későbbiekben, ezért jó, ha körültekintően ötletelsz róla. Érdemes egy megkapó, figyelemfelhívó címmel indítanod, szuper ötlet a „TOP 5” lista szerű blog is, valamint az is, ha egy kérdéssel indítasz, amelyre kifejted a válaszodat a továbbiakban.

Az első benyomás a legfontosabb ebben az esetben is, így a bevezetés során törekedj rá, hogy lebilincselőek legyenek, és felcsigázzák az olvasót, hogy azt érezze számára fontos információkkal gazdagodik, ha tovább olvas.

Írhatsz, akár hosszabb tartalmat is, ha van elég mondandód, azonban egy roppant fontos kitételnek szükséges megfelelnie: ha ránéz az olvasó, akkor ne érezze azt a késztetést, hogy egy hosszú novellán kell átrágnia magát. Minden esetben szórakoztató, rendszerezett és jól tagolt cikkeket publikálj, amelyet színesíthetsz képekkel, diagramokkal, listákkal, ezáltal olvasás közben magával ragadja az olvasót és nem azonnal menekülőre fogja, amint megpillantja.

Nincs is annál rosszabb, amikor egy szöveg számtalan nyelvtani hibától hemzseg. Ezeket az olvasók is gyakran kiszúrják, ezért szarvas hiba ezt elkövetni, illetve azt sugallja, hogy nem fektettél elég energiát a cikk elkészítésébe, ezért jó tanácsunk, hogy többször olvasd át és használj helyesírás ellenőrző programot!

5.     Hogyan promotáld?

Ha sikeresen megírtad a blogot, jöhet a következő lépés, azaz publikálásra kerülhet és neki is kezdhetsz népszerűsítésének. Ennek kitűnő módja, ha segítségül hívjuk a social média felületeinket és megosztjuk a cikket és interakciókat kérünk már meglévő követői bázisunktól.

Blog cikk a blogírásról

Az utolsó kérdés, amelyet körbe járunk a cikkünk végén egy igen népszerű és számtalan tartalomgyártót felcsigázó kérdés: Mi is tesz igazán jóvá, élvezhetővé egy blog cikk? Egy mondatban összefoglalva: Érdekes olvasni, valamint releváns, aktuális információkkal lát el.

Ehhez nem elég csupán felsorakoztatni száraz információkat, amelyek a reggeli kávé mellett szinte szenvedés olvasni, mint kisiskolás korunkban a kötelező olvasmányokat! Törekednünk kell rá, hogy a karaktereket élettel töltsük meg, azonban ne feledd, hogy önmagában egy blog mit sem ér egy – egy jól elhelyezett „call to action”, azaz cselekvésre felhívó mondat nélkül, valamint a SEO baráttá avanzsálása is elengedhetetlen része a folyamatnak.

Ha még nem vágtál bele a blog cikkek írásába, érdemes minél előbb ezen a területen is felzárkóznod a versenytársaidhoz, hiszen számtalan lehetőség lakozik egy szuperül megkomponált blog cikkben, amely napról – napra egyre több vásárlót vagy ügyfelet hozhat vállalkozásod számára! Te már írsz blog cikkeket? Ha még nem és úgy érzed, hogy szakértőre bíznád a blogok írását vedd fel velünk a kapcsolatot!