Google Ads elvárások és a valóság! - Webgrow Digital Agency

Hirdetésekkel máris számtalan új vásárlót szerzek? Google Ads elvárások és a valóság!

Amikor Google Ads hirdetésekre gondolunk, azonnal megjelennek a dollár jelek a szemünk előtt és bekúszik az a gondolat a látókörünkbe, hogy némi ráfordítással azonnal weboldalunkat a Google keresési lista élére repíthetjük és számos vásárlást vagy új ügyfelet fog generálni számunkra. Ezután pedig az első megbeszélés során napvilágot lát a csúf igazság, hogy ez nem ilyen egyszerű! Mitől függ, hogy eredményes hirdetési kampányokat zárunk? Járjuk közösen körbe a témát! Most lerántjuk a Google Ads elvárásokról a leplet valósággal fűszerezve!

A legtöbb vállalkozás tulajdonos számára szomorú hírrel érkeztünk: Csupán azzal, hogy elindítunk egy Google Ads hirdetést nem fognak automatikusan vásárlók százai állni a virtuális lábtörlőnk előtt!

Mi szükséges a sikeres Google Ads kampányhoz?

Mielőtt mélyebbre merülnénk a témában, érdemes tisztázni, hogy miért érdemes a Google Ads-on hirdetni? Erre roppant egyszerű a válasz: Mert a Google a legnépszerűbb keresőmotor, ezáltal óriási potenciál lakozik benne. Szinte mindenki használja, így kis túlzással mondhatni, hogy nem létezik olyan célcsoport, amelyet ezen a platformon ne lehetne elérni.

Sikeres Google Ads kampány

5 tényező, amely befolyásolja, hogy lesz-e a hirdetési kampány végén vásárlás vagy ajánlatkérés!

1)    Milyen a termék vagy szolgáltatás?

A hirdetések célja általában az, hogy a webhely forgalmát növeljük, vásárlásra motiváljuk a látogatókat, esetleg szolgáltatás esetében kapcsolatfelvételre sarkallja őket, azonban a sikeresség nagy mértékben függ attól, hogy mi az adott termék vagy szolgáltatás.

Azt biztosan tudod, hogy vannak olyan termékek, amelyek hirdetése TILOS a Google-n keresztül. Ilyenek például a veszélyes termékek (tüzijátékok, dohánytermékek, fegyverek stb…), gyógyszerek és egyéb termékek. Érdemes megtekinteni az alábbi LINKRE kattintva a teljes listát, hogy terméked vagy szolgáltatásod biztosan ne ütközzön a Google irányelveibe.

Egy jó tanács, mielőtt belevágnál a hirdetésbe: Csupán arra keresünk rá, amit már ismerünk! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az érdeklődők általában olyan kulcsszavakat írnak a keresőbe, amiket már ismernek és céljuk, hogy felfedezzék, hol tudják az elképzeléseiknek leginkább megfelelő terméket megvásárolni vagy szolgáltatást igénybe venni. Ezáltal egy új, innovatív terméket, amiről még sosem hallottunk ezen az úton nehéz értékesíteni. Tanácsos ilyenkor olyan kulcsszavakra hirdetni, amely a termékünk ismert alternatívája lehet.

2)    Milyen az árazás?

Általánosságban elmondható, hogy aki a Google segítségével keresgél, az kíváncsi a pontos árlistára is legyen szó termékről vagy szolgáltatásról.

Ha például valaki tévét szeretne venni, először tesztek, összehasonlítások után kutat az interneten, majd ha megtalálta a számára legoptimálisabb típust, bemegy a Media Markt-ba, vagy az Euronics-ba, hogy kipróbálja, élőben is lássa, utána hazamegy, rákeres az interneten és megveszi ott, ahol a legolcsóbban árulják.

Milyen a jó árazási stratégia?

A vásárlási folyamat során a döntést nagymértékben megkönnyíti, hogy ha láthatóak az árak. Ha nem standard árlistával dolgozol, hanem ajánlatkérés alapján teljesíted a megrendeléseket egy űrlap elhelyezése praktikus megoldás a számodra, amellyel segítheted a kapcsolatfelvételt. 

A jelenlegi gazdasági helyzetben roppant fontos, hogy jó árazási stratégiát alkalmaz, főként, ha olyan terméket árusítasz, ami több cég portfóliójában is megtalálható. 

Érdemes feltérképezni a jelenlegi piaci árakat és ahhoz mérten mérsékelni vagy növelni az eladási árat, mert előfordulhat, hogy a kívánt eredmény azért nem érkezik, mert túl magas áron kínálod az adott szolgáltatást vagy terméket.

#tipp Ne kezdj árversenybe a konkurenciával, azonban kitalálhatsz olyan ajánlatokat, akciókat amelyek vállalkozásodat jól elkülöníthetővé teszik a konkurens cégektől.

3)    Milyen a marketing kampány?

El is érkeztünk bejegyzésünk harmadik fontos pontjához, a sikeres hirdetési kampány összetevőinek kivesézéséhez. Három fő pillére van az eredményes hirdetési kampánynak: a célzás, hirdetés minősége és az analitika.

Fontos, hogy megfelelő célközönségre hirdessünk, hiszen az eredményességet nagy mértékben befolyásolja, ha nem jó célcsoport számára jelennek meg a hirdetések. Például, ha szolgáltatásod kizárólag Budapesten érhető el, akkor nem érdemes Kaposvárra hirdetéseket futtatni, hiszen a két település között, több, mint 200 kilométer van. Vagy, ha egy kizárólag női ruhákat forgalmazó üzletünk van a 30 – 65 év közötti férfiak nem tartoznak a célközönségbe. Összefoglalva: fontos, hogy azokat az embereket érjük el a hirdetések segítségével, akik a vállalkozásunk célcsoportját képzik.

Mit jelent a hirdetés minősége? Ez egy 1 és 10 közötti skála, amely segít meghatározni, hogy mennyire releváns kulcsszavakat használsz és azok milyen minőségűek. Érdemes tehát törekedni arra, hogy a 10-es skálán a tízhez konvergáljanak az eredmények, mert ezáltal jobb pozíció érhető el, alacsonyabb kattintási költséggel.

A minőségi mutató az alábbi “összetevőkből” áll:

  • Átkattintási ráta
  • A kulcsszavak hirdetéscsoporthoz viszonyított relevanciája
  • A landing oldal relevanciája és minősége
  • A hirdetési szöveg relevanciája
  • A Google hirdetési fiók teljesítménye

Analitika nélkül mit sem érnek a hirdetési kampányok

Az eredmények analizálása nélkül nehéz dolgunk lesz a sikeres marketing kampány felépítésekor, ezért rendkívül fontos, hogy ne csupán futtassuk a hirdetéseket, hanem egy adott kampány vagy időszak után elemezzük is azok teljesítményét.

A Google Ads rendkívül jól mérhető rendszer, akár a saját analitikája is kiváló útmutatást ad, azonban, a siker érdekében érdemes más analitikai eszközzel is kombinálni (például: Google Analytics).

4)    Landing oldal minősége

Nem utolsó sorban elérkeztünk a negyedik lépéshez, amely a hirdetés kampány szíve – lelke, ez nem más, mint a landoló oldal.

Érdemes rá megfelelő hangsúlyt fektetni, hiszen, ha nem megfelelő landing oldal áll rendelkezésünkre a potenciális vásárlók nagy részét elveszíthetjük.

Milyen egy jó landing page? Az alábbi 3 tulajdonsággal biztosan rendelkezik!

Az első és legfontosabb, hogy olyan gyorsan betölt, hogy még maga Flash is megirigyelné. Miért fontos a gyorsaság? Mert a mai modern világban a vásárlók nemes egyszerűséggel befogják zárni azt a weboldalt, ami hosszú másodpercekig tölt!

Releváns tartalommal feltöltött. Mit is jelent ez? 

Íme egy példa: ha hirdetéseink során azt ígérjük, hogy a kattintás után eláruljuk milyen fontos kritériumokra figyeljen, ha klímát szeretne vásárolni, akkor a landoló oldalon ne egyből a webshophoz vezessük és termékekkel bombázzuk! 

Jó megoldás, ha készítesz egy szuper landing page-t, ami akár egy blog cikk is lehet, ahol a releváns információkat átadod, ezután pedig szinte észrevétlenül következő lépésként átirányíthatod a vásárláshoz vagy ajánlatkéréshez, esetleg, felajánlhatsz egy díjmentes konzultációt.

Harmadik és egyben utolsó meghatározó pont a kiváló vásárlási/felhasználói élmény biztosítása. Napjainkban, szinte minden másodpercben hirdetésekkel bombázzák a vásárlókat a cégek reménykedve, hogy ők lesznek a szerencsések, ezért roppant nehéz kitűnni a zajból. A statisztikák szerint a látogatók legfeljebb 15 másodpercet adnak egy oldalnak. Ennyi időd van, hogy meggyőzd: nálad vásároljon, vagy a te szolgáltatásodat igényelje. Ha a hirdetésre való kattintás után egy modern, letisztult, könnyű navigációval rendelkező és informatív landing oldallal várod az érdeklődőket, a siker már szinte garantált.

Milyen egy jó landing page?

5)    Vásárló, ügyfél gondozás

Szuper a termék, az ár, kiváló a landing page, azonban nem jönnek a várt eredmények? Érdemes lehet az utolsó lépcsőben keresni a hibát, amely nem más, mint a vásárló vagy ügyfél gondozás.

A sikeres értékesítési folyamat nem csupán addig terjed, hogy új vásárlókat szerezzünk, hanem a régiek visszacsábítása is sarkalatos pont. Hiszen sokkal “olcsóbb” a már egyszer vásárlásra bírt ügyfeleket többszöri vásárlásra bírni, mint folyamatosan új fogyasztókat elérni.

Hogyan érheted ezt el? Ha a vásárlók vagy ügyfelek elégedetten “távoznak a kasszától!”. Így, ha újra meglátják a hirdetésedet meleg szívvel gondolnak vállalkozásodra, ezáltal, ha újra szükségük lesz rád, nem fognak a konkurencia berkeiben nézelődni.

3+1 tipp, hogy hogyan változtasd az egyszeri vásárlót lojális visszatérő vásárlóvá!

  • Ha ésszerű keretek között, minél gyorsabban válaszolsz a kérdésekre e-mailben/chaten
  • Segítséget nyújtasz a termékek minél hatékonyabb használatában
  • Akciókat, ajándékokat kínálsz a régi vásárlók számára, esetleg kupon rendszert vezetsz be
  • Személyre szabod a szolgáltatásokat

A fenti öt pont alapján látható, hogy a Google Ads hirdetés sikeressége nem csupán azon múlik, hogy egy frappáns szöveget fogalmazunk meg és egy pénztárca nyitogató képpel megspékeljük, ennél sokkal több szükséges az eladáshoz vagy ajánlatkéréshez!

Neked melyik ponton szükséges javítanod, hogy a keresési lista éléről az eladási lista tetejére kerülj? Nem tudod, hogyan kezdhetnél neki egy kiváló, vásárlócsalogató hirdetési kampányhoz? Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Oszd meg!