Így kaphatsz könnyen pontos árajánlatot weboldal, vagy webshop készítésére

Mikor egy új weboldal kialakításáról beszélgetünk, nem elég csak a kinézetéről szót ejtenünk. Fontos, hogy nekünk fejlesztőknek pontos ismereteink legyenek vállalkozásod profiljáról, céljairól, megszólítani kívánt közönségéről. Így nem csak egy profi megjelenésű oldalt kapsz majd, de funkcionálisan is hozza majd az elvárásokat.
Hogy ez az ismerkedési szakasz minél olajozottabban menjen, összegyűjtöttünk 9 kérdést melyet érdemes kifejtened nekünk mikor ajánlatot kérsz.
1. Kik vagytok? Írj pár bemutatkozó sort a vállalkozásdról
Vegyük például, hogy megkeres minket egy pékség, hogy weboldalt szeretne. Mi sem egyszerűbb hiszen nyílvánvaló a tevékenységük, a célközönség. De ha megelégszünk ennyivel és nem ásunk mélyebbre, hogy megtudjuk ez a pékség miben más mint az összes többi, akkor csak egy sablonos weboldal lesz a végeredmény.
Ezért fontos, hogy tudjuk a lényeget, hogy te mint megbízó miben látod a vállalkozásod esszenciáját amit majd úgy jelenítünk meg az oldalon, hogy a látogatónak rögtön nyílvánvalóvá legyen.
2. Jelenleg van weboldalad? Ha igen mi az ami működik és mi az amin változtatnál?
Ha csak nem kezdünk teljesen tiszta lappal, a meglévő weboldalad kiváló kiindulópont lehet számunkra, hogy lássuk mi az amit szeretnél és mi az amit nem. Ha még Google Analytics riportod is van azt se titkold el előlünk, mert abból sokat megtudhatunk a célközönségedről.
3. Mi a célod az új / megújult oldallal?
Sokszor halljuk azt a megfogalmazást ügyfeleinktől, hogy „csak egy felfrissítést szeretnék” – mert már nem elég divatos, a konkurenciának szebb van, stb… Ilyenkor vesszük elő a pszichológus énünket és kibeszéltetjük a megrendelőből, hogy mit kíván elérni a megújult oldallal. Több mozgást a fórum oldalon? Több feliratkozást a hírlevélre vagy több követőt? Több látogatót, ezáltal több megrendelést? Esteleg erősíteni az ismertséget, márkanevet? Netán lekörözni egy versenytársat? Tisztázva a vágyott célokat, sokkal nagyobb esélyünk van egy hatékonyan működő weboldal felépítésére.
4. Ki a célközönség?
Ez kulcskérdés. Meghatározhatja ugyanis az egész weboldal stílusát mind képi megjelenésben, mind elrendezésben, navigációban és persze tartalmilag is. Érdemes hát utánanézni a közönség demográfiai adatainak, vásárlási szokásainak, szleng nyelvezetének, életstílusának.
5. Mik azok a funkciók amiket tudnia kell az oldalnak?
Rengeteg idő és ezáltal pénz spórolható meg, ha már az elején tudjuk, hogy mik azok a funkciók amikkel az új oldalnak rendelkeznie kell. Legyen ez egy beépített blog vagy chat felület, social media integráció, fotó/videó galéria, kapcsolatfelvételi űrlap stb.
Ennél a pontnál kell megemlíteni azt is, ha vannak olyan kötelezően használandó arculati elemek, amik mentén kell felépíteni az oldalt.
6. Mi az ami nagyon nem a Te világod?
Beszéljünk arról is, mi az amitől kiráz a hideg. Ha küldesz pár példa oldalt aminek a stílusa elrendezése, megjelenése nagyon messze áll tőled, akkor ezzel is hasznos információkhoz juttatsz minket.
7. Kik a fő versenytársaid?
Érdemes a versenytársakról is minél többet megtudni. Mi az ami flottul működik az oldalukon, mi az amin lehetne javítani. Nyílván nem kell lemásolni őket, viszont jó kiindulópont, hogy hogyan lehetne kitűnni közülük.
8. Mi különböztet meg a versenytársaidtól?
A túlzsúfolt, versengő online világban egy vállalkozásnak igazán figyelemreméltónak kell lennie ahhoz, hogy sikeres legyen. Fontos kiemelkedni a többi közül és fontos, hogy ez a különlegesség már az első pillanatban megragadja a látogató figyelmét.
Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég felajánlani pl. egy ingyenes konzultációt vagy árkalkulációt. Webshop esetén átlagon felüli gyors kiszállítást, vagy ingyenes szállítást. Gyártó termelő cég esetén a kiemelkedően magas minőséget hangsúlyozni, stb.
9. Milyen keretek között kell mozognunk?
Végül ne feledkezzünk meg a gyakorlatias részletekről sem. Fontos tudnunk, hogy mennyi idő áll rendelkezésre az oldal elkészítésére és mennyi a büdzsé amit erre a projektre fordítani szeretnél.