Mit is értünk pontosan keresőoptimalizálás alatt?
Sokszor kapunk olyan megkeresést, amelyben arról érdeklődnek, vállalunk-e keresőoptimalizálást. Ilyenkor elsőként mindig tisztázni kell, mit ért az ügyfél ez alatt. Van, aki előkelőbb helyezést szeretne elérni a Google találati listájában a neki releváns kulcsszavakra. Van aki az oldal betöltési sebességén szeretne javítani. Megint mások a weboldal méretét szeretnék csökkenteni, mert túl magas árat kell fizetniük a tárhelyért. Mindegyik keresőoptimalizálás, de más célt szolgálnak.
“Szeretnék első lenni”
Ez szinte minden weboldal tulajdonos álma. Első lenni a Google találati listájában. Régebben viszonylag egyszerű volt ezt elérni azzal, hogy telespammelte valaki az oldalát a fontosabb kulcsszavakkal. Jónéhány éve azonban a Google ezt már nem veszi figyelembe, ennél sokkal kifinomultabb eszközökre van szükség. Ma már sok mindenen múlik, ki lesz az első. A Google figyelembe veszi az oldalon található szöveg minőségét, mennyiségét, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek el az oldalon, és egyéb hasonló jellemzőket. Mindenre nekünk sincs ráhatásunk, de azért van egy-két bevált praktikánk, amelyekkel javíthatunk weboldalad teljesítményén.
A mi módszerünk
Már a weboldal készítés közben felkészítjük a weboldalt a keresőoptimalizálásra. Használunk kép és fájltömörítő eszközöket, meta címeket és leírásokat adunk meg, a weboldal, vagy webshop végleges helyére költöztetésekor pedig beállítjuk a https átirányítást is, ha a domain rendelkezik SSL tanúsítvánnyal.
Ezek után bekötjük a Google feltérképezési rendszerét, beküldjük az oldaltérképet, és bekötjük a Google analitikai rendszerét. Mindez alap a nálunk készült, vagy optimalizált weboldalaknál.

Technikai SEO
Ezt már részben érintettük, hiszen alapból az általunk készített weboldalakon a technikai keresőoptimalizálási beállításokat is elvégezzük. Ez teljesen független a tartalomtól, ez a weboldal, vagy webshop fájlszerkezetét, adatbázisát érinti.
Ilyenek a különböző tömörítési szabályok, vagy az, hogy mikor és hol töltjük be a stílusfájlokat és animációkat. Ez egy érzékeny terület, hiszen nem mindig az a legjobb a felhasználónak, ami a Google-nek. Meg kell találni az arany középutat, hogy ne menjen a felhasználói élmény rovására a túloptimalizáltság se, de ne is legyen lassú az oldalbetöltés.

Hello Google, itt vagyunk!
Ha kereső, akkor Google. Hiába létezik a Bing, vagy a Yahoo, a Google egyeduralma megkérdőjelezhetetlen. Ezért igyekszünk felhívni a figyelmét magunkra, ami nem könnyű egy elhanyagolt, vagy új weboldalnál.
Nekünk azonban megvannak a módszereink erre az esetre is, így akár néhány héten belül látszódnak már az eredmények. A technikai SEO-ban leírtak már segítenek, hogy a Google robotjai könnyebben indexeljék az oldalt. Azonban ezen túl is maradtak még módszerek.
Google cégem fiók
Létrehozzuk vállalkozásod Google cégem fiókját. Ez a felület ingyenesen használható, megadhatod rajta céges weboldalad, vagy webshopod elérhetőségét is, és sokat segít a keresési találati listában való előrejutásban.
Google térkép
Felteszünk a térképre. Vállalkozásod székhelyéhez közel lévő keresők sokkal könnyebben találnak majd rád. A Google ugyanis figyel arra, hogy az első találatok között olyan szolgáltatókat tüntessen fel, akik fizikailag is közel vannak a felhasználóhoz. Az eredményeket térképen is megjeleníti, ez a vizuális megoldás pedig jobban vonzza a szemet, mint a többi, szöveges találat.
Youtube
Ha vannak videós tartalmaid, nem kérdés, hogy szükséged van egy Youtube fiókra. Ez a világ második számú keresője, és mivel ez is a Google tulajdonában van, előszeretettel ajánlja figyelmedbe a keresési találatok listájában a Youtube-on elérhető releváns tartalmakat is. Mivel jelenleg sokkal kevesebben vannak jelen a Youtube-on, mint általában az interneten, ezért jó esélyekkel indulsz, ha saját témádba vágó videókat készítesz. Mi ezeket megfelelően kulcsszavazzuk, és leírásokat adunk hozzá, így hoz majd neked hasznos ügyfeleket a fiókod.
Kapcsolódó cikkeink
A SEO törvények útvesztője – avagy mire figyelj, hogy weboldalad jól SEO-zott legyen?
A weboldal tulajdonosok egyik legnagyobb útvesztője nem más, mint a Search Engine Optimization. Millió kérdés merül fel a témakörre gondolva: Mikor mire érdemes figyelni, hogy a weboldal jól SEO-zott legyen?…
Az első lépések, hogy sikeres blogot írj!
Számtalanszor merül fel a blogírás, mint téma a vállalkozások körében. Szükség van – e rá? Ha igen, akkor miről is érdemes írni? Hogyan írj blogot? Mitől lesz jó egy cikk?…
Ingyenes online marketing eszközök, amelyekért a Te vállalkozásod is kiált! II. rész
A Google alternatíváinak kivesézése után górcső alá vesszük a következő INGYENES online marketing eszközt, a közösségi média platformok (koronázatlan) királyát. Bevonása elsőre szuper egyszerűnek tűnik, csupán egy gyors regisztráció és…
Miben segíthetünk? Írd meg nekünk!