Webshop

Webshop fejlesztő onboarding – gyors és hatékony útmutató a Webgrow szakembereitől

A webshopok létrehozása és fejlesztése ma már elengedhetetlen a digitális kereskedelem világában. Azonban egy sikeres online áruház működtetése többet jelent pusztán egy jól kinéző értékesítői oldal létrehozásánál, éppen ezért szükség van webshop onboardingra.  Ez a folyamat ugyanis kritikus fontosságú ahhoz, hogy minden weboldalon történő fejlesztési lépésnél az ügyfél szempontjait vegyük figyelembe. Hogyan zajlik nálunk ez a folyamat? Lássuk!

Mi az a webshop onboarding és miért fontos?

A weboldal fejlesztést szolgáló onboarding egy mélyebb megértésre épülő folyamat, amely során mi, mint szolgáltatók igyekszünk megismerni az új ügyfél vállalkozását, igényeit és céljait. Ennek az az alapvető célja, hogy ezeket az információkat felhasználva olyan webáruházat hozzunk létre, amely valóban megfelel az ügyfél elvárásainak, és segíti őt céljai elérésében. Az onboarding során történő megbeszélés lehetővé teszi számunkra, hogy minden egyes fejlesztési döntést az ügyfél igényei és vállalkozása specifikus jellemzői alapján hozzunk meg. Ez magában foglalja az általa kínált termékek típusát, a vásárlói szokásokat,  és az üzleti célok megvalósításához szükséges funkciókat is.

Az alapos és figyelmes onboarding folyamat segíti az ügyfél bizalmának kialakítását, hiszen számára nyilvánvalóvá válik, hogy mi valóban arra törekszünk, hogy a közös munkánk kielégítse az ő specifikus igényeit. Éppen ezért létrehoztunk egy űrlapot,  ami segíti az egész folyamatot.

Hogyan zajlik nálunk a webshop fejlesztő onboarding?

Az ügyfél igényeinek alapos megértését figyelembe véve létrehoztunk egy webshop fejlesztést elősegítő űrlapot, amely abban segít, hogy pontos adatokat, információkat kérjünk be a fejlesztéshez. Az ügyfélnek nincs más dolga, mint kitölteni ezt az űrlapot, mi pedig kielemezzük a beérkező adatokat, és ha sikerült mindent megbeszélnünk, akkor kezdődhet a közös munka!

Miket tartalmaz az űrlap?

Minden olyat, amire magától nem biztos, hogy gondolna valaki, aki webshopot szeretne létrehozni, pedig ezek az információk nélkülözhetetlenek a működőképes webshop fejlesztéséhez. Az űrlap kitöltésével az ügyfél megadja számlázási adatait, választott domain nevét, és elárulja, hogy bérelt vagy saját fejlesztésű webshopot szeretne-e. Emellett részletes információkat kérünk az elérhetőségi és jogi adatokról, valamint a webshop megjelenéséről és funkcionalitásáról is. Fontos számunkra, hogy minden részletre kiterjedően megismerjük az ügyfél igényeit, hogy az általunk fejlesztett webshop valóban az elvárásainak megfelelő legyen, és tökéletesen működjön.

Bérelhető, vagy saját webshop?

Nagyon fontos, hogy bérelt/dobozos (például shopify, shoprenter), vagy egyedi fejlesztésű webshopok szeretne-e az ügyfél, mert ilyenkor korlátozottak a fejlesztési lehetőségek, hiszen kész modulok állnak rendelkezésre. Ebben az esetben mi nem tudunk a webshophoz hozzá fejleszteni, csak az oldal külső megjelenésén változtatni.

Elérhetőségi és jogi adatok

A kapcsolati és adatkezelési adatok nélkülözhetetlenek egy webshop szabályos működéséhez. Ezért kérjük meg az ügyfeleket arra, hogy határozzák meg, milyen kapcsolati adatokat szeretnének megjeleníteni a webshopon (cégnév, e-mail cím(ek), telefonszám(ok), kollégák elérhetőségei). Illetve létfontosságú a jogi adatokat is feltüntetni, ehhez olyan dokumentumokra lesz szükség, mint például az adatvédelmi és általános szerződési feltételek (ÁSZF), Adatvédelmi szabályzat, Impresszum, stb.

Megjelenés

Fontos kérdés, hogy az ügyfél szerződött-e velünk arculattervezésre, vagy sem. Amennyiben igen, pontosan meg kell határozni a legapróbb megjelenésbéli részleteket is, mint például: betűtípus, betűk színei, kézikönyv, stb. Amennyiben nincs szüksége egy ügyfélnek arculattervezésre, azt szoktuk kérni, hogy töltse fel csatolt dokumentumokként a már meglévőt, hogy alkalmazkodni tudjunk eddigi megjelenéseihez.

Funkcionalitás

A termékadatok nagyon fontosak számunkra, hiszen tudnunk kell, hogy milyen termékek várhatók értékesítésre. Ebben a menüpontban a szűrési tulajdonságokra fektetjük a hangsúlyt. Olyan jellemzőkre vagyunk kíváncsiak, mint: termékkategória (ing – női), termékcímke (nyári, téli), illetve attribútumok (szín, méret). Ezek alapján kérünk részletezést a termékekre, beleértve a termékképeket is. 

Szállítási módok

A webshop kapcsán szintén érdekes információ egy vásárló számára, hogy az ügyfél termékeit milyen módon kaphatja meg. Van-e házhozszállítás, vagy csomagpontra helyezik a csomagot, illetve létezik-e ingyenes kiszállítás, vagy sem. Ezeket az információkat szintén fel kell tüntetnünk a webshopon, illetve létrehoznunk hozzá az úgynevezett kosárszabályokat, ezért fontosak. 

Fizetési módok

A fejlesztésbeli beállításokhoz tudnunk kell az ügyfél által meghatározott fizetési lehetőségeket is. Például  lesz-e kártyás fizetés, vagy sem. A kártyaelfogadások rendszerint külső szolgáltatón keresztül történnek (Simple Pay, Barion, Stripe, stb), ezért egy ilyen szolgáltatónál is regisztrálnia kell az ügyfélnek, majd elküldeni nekünk az összekötéshez szükséges belépési adatokat. Ugyanez igaz az automatikus számlázás kiépítéséhez is.

Egyéb tartalom

Az egyebek kategóriában az ügyfélnek fel kell tüntetnie minden olyan tartalmat, amely nem tartozik szorosan a webshop vásárlási folyamatához. Ilyen lehet egy  rólunk oldal, galéria, kapcsolat oldal stb. 

A webshop fejlesztő onboarding tehát kritikus fontosságú a webfejlesztés során, hiszen a legfontosabb érdekünk, hogy  megértsük ügyfeleink vállalkozását, igényeit ahhoz, hogy számukra a lehető legjobb végeredményt biztosítsuk.

Amennyiben úgy érzed, hogy a te vállalkozásod szintén új webshopért kiált, keress minket bizalommal!