Ingyenes online marketing eszközök, amelyekért a Te vállalkozásod is kiált! II. rész
A Google alternatíváinak kivesézése után górcső alá vesszük a következő INGYENES online marketing eszközt, a közösségi média platformok (koronázatlan) királyát. Bevonása elsőre szuper egyszerűnek tűnik, csupán egy gyors regisztráció és már posztolhatsz is, ugye? Maradj velünk és vesézzük ki közösen a Facebook marketing rejtelmeit!
A valóság ennél árnyaltabb, rengeteg hibát követhetsz el, ami vállalkozásod, céged fejlődése, valamint terjeszkedése útjába állhat!
5 hiba, amelyet a legtöbb kisvállalkozó elkövet a Facebookon!
Üzleti vagy magán fiók? Az első dilemma!

A márkaépítés első lépése a közösségi média útvesztőjében, hogy üzleti fiók létrehozásával regisztrálod brandedet. „Miért nem elegendő, ha a saját Facebook, Instagram vagy egyéb közösségi média profilodról posztolsz a márkádról?” – Merülhet fel a kérdés.
Az első és legfontosabb érv, hogy amikor rákeresnek a vállalkozásodra, akkor ezt a márka nevével teszik, így biztosítod, hogy rád találjanak. Ne szalaszd el a lehetőséget, hogy a reflektorfény vállalkozásodat érje!
Ha még csak most is tervezed az indulást, érdemes már most a logódat, a brand színeit és arculatát használnod, márkád a későbbiekben hálás lesz érte!
Az üzleti Facebook oldalad biztonsági öve
Ahogy az autódba sem szállsz be biztonsági öv nélkül, úgy a Facebookot sem érdemes biztosíték nélkül használnod!
Számtalan “horror sztori” keringett üzleti Facebook csoportokban, hogy egy cég fiókjából elköltöttek több száz ezer forintot vagy rosszabb esetben olyan termékeket, tartalmakat hirdettek, amelyek a Facebook irányelveibe ütköznek és a hirdetési fiók tiltásra került. Hogyan küszöbölhető ki? A kétfaktoros hitelesítéssel, amelynek menetéről ITT bővebben olvashatsz.
A nyereményjátékok aknamezője
A Facebook hírfolyam görgetése közben számtalan nyereményjátékba futhatunk bele, cégként pedig roppant csábító eszköz.
Az alábbi “feltételek” biztosan számodra is ismerősek: “Oszd meg a bejegyzést, Jelöld meg 2 ismerősödet kommentben vagy Likeold az adott oldalt. Tudtad, hogy ezek a feltételek a Facebook szabályzatába üzköznek?

Az alábbi mondatokat azonban nyugodtan használhatod a hirdetésed fogalmazása közben:
? “Válaszold meg hozzászólásban az alábbi kérdést… – Mi pedig egy helyesen válaszolót kisorsolunk!”
? “Te melyik opciót választanád? Szavazz a reakciógombok segítségével…”
?️ “Küldj/Csatolj kommentbe egy képet, amelyben az alábbi termékünket használod.”

Ha már játék, akkor nyertes! Hogyan sorsolj szabályosan?
Az első és legfontosabb, hogy vállalkozásod becsülete feddhetetlen maradjon, a mi javaslatunk, hogy hívd segítségül a számmisztikát és egy generátor segítségével sorsolj. Számos ingyenes opciót érhetsz el, a mi tippünk a SocialWinner.
Néhány kötelező eleme a nyereményjátéknak, amit semmiképp se hagyj ki: készíts részvételi szabályzatot, egy mondattal mentesítsd a Facebookot minden felelősség alól és jelezd egyértelműen, hogy nem szponzorálja a játékot!
Az önbizalom romboló képek
Az alábbi “before – after” képek Neked is ismerősek? Esetleg már te is indítottál hirdetést hasonló fotókkal?



Ha igen, akkor érdemes tudnod, hogy a Facebook közösségi irányelveinek NEM felelnek meg, hiszen sok esetben valótlan eredményt mutatnak be, amely nem csupán a felhasználókra hat negatívan, hanem a sales tevékenységet sem támogatja.
Túl sok sales
„A telefon esetében a katonák ti vagytok! Nem teszitek le a kagylót, csak ha az ügyfél már vásárolt, vagy meghalt!” – Az alábbi Jordan Belfort idézet ismerős a Wall Street farkasa c. filmből?
A Facebook ezzel a sales mechanizmussal ellentétesen működik, nem pedig telefonként! Jól felépített, arculatba passzoló, érdekes videókkal és fotókkal érdemes megjelenni a közösségi média platformokon, ami által valódi vásárlókat szerezhetsz! Természetesen egy kis salest is belecsempészhetsz a posztokba, azonban ne mindig csak ilyen jellegű tartalmakkal jelenj meg.
Ha szívesen adnád át a social media marketing feladatokat, inkább vállalkozásod fejlesztésére koncentrálnál, mint a legújabb online marketing trendek meglovagolására nem csupán tippekkel tudunk segíteni! Keress minket bizalommal, ha kiszerveznéd az online marketing feladatokat!