A SEO törvények útvesztője – avagy mire figyelj, hogy weboldalad jól SEO-zott legyen?

A SEO törvények útvesztője – avagy mire figyelj, hogy weboldalad jól SEO-zott legyen?

A weboldal tulajdonosok egyik legnagyobb útvesztője nem más, mint a Search Engine Optimization. Millió kérdés merül fel a témakörre gondolva: Mikor mire érdemes figyelni, hogy a weboldal jól SEO-zott legyen? Hogyan kell kiválasztani a kulcsszavakat? Hol kell őket elhelyezni?

Mire figyelj, hogy weboldalad jól SEO-zott legyen?

Tarts velünk, ha úgy érzed ráfér egy kis csiszolás a weboldalad SEO-jára! Végig vezetünk a SEO útvesztőjén – nem számít, hogy régi motoros vagy a témában esetleg mezei felhasználóként ugrassz a mély vízbe.

Mielőtt belevágnánk, azonban a legfontosabb, amit érdemes tudni a SEO-ról, több idő szükséges, mint 1 – 2 hét ahhoz, hogy beérjen a munkád gyümölcse, ezért nem csupán jó stratégiára, hanem türelemre is szükség lesz!

1.     A kezdetek: Kulcsszókutatás

Első lépésként fel kell kutatni azokat a releváns szavakat, kifejezéseket, amelyek a téma szempontjából fontosak. Emellett érdemes figyelembe venni minden olyan szószerkezetet, amelyekre kereséseket indíthatnak a Google-n keresztül a felhasználók!

Készíts erre egy táblázatot, ahol felsorolod a megfelelő szavakat és kifejezéseket, hogy tisztán lásd a teljes képet. Ezeknek összegyűjtéséhez pedig a legkiválóbb eszköz a Google kulcsszókeresője.

2.    Hol helyezd el a kulcsszavakat?

  • A weboldal címében

Az első lépést abszolválása után, jöhet a munka “neheze”, azaz el kell helyezni a weboldal egyes részein a célkulcsszavakat. Így most megfogalmazódik a kérdés: Hol is helyezd el őket?

Ha egy helyet ki kellene választani, ahol biztosan kötelező megjeleníteni a legrelevánsabb kulccszót, akkor ez a weboldal címe lenne, hiszen a keresőmotorok elsőként ezt értékelik.

Title

Tipp: Ne legyen 65 karakternél hosszabb (a karakterszámba a márka neve is beletartozik), mert a Google a találati listában az ennél hosszabbakat levágja és nem túl esztétikus módon jeleníti meg!

  • Az URL-ban

 Ha egy helyet ki kellene választani, ahol biztosan kötelező megjeleníteni a legrelevánsabb kulccszót, akkor ez a weboldal címe lenne, hiszen a keresőmotorok elsőként ezt értékelik.

A keresőmotorok az oldal URL-jének szövegét is megvizsgálják, amikor találati listát állítanak össze, ezért a weboldal tartalmának legoptimálisabb meghatározásához javasolt a slugban is alkalmazni a kulcsszót.

URL

Mi is az a slug? Az olvasókat és keresőmotorokat egyaránt információval látja el a tartalomról. Ahogy a fenti képen látható a weboldal címe utáni “/” mögötti rész a slug, amelyet érdemes minél tömörebben megfogalmazni, hogy ne keletkezzenek kilométer hosszúsága linkek.

  • A Meta leírásban

 A meta leírás elkészítésekor javasolt  a kevesebb, néha több elvet követni, azaz röviden és egyszerűen megfogalmazni, hogy miről szól az adott oldal a kiválasztott kulcsszó belefűzésével. Ideális hossza 155 – 160 karakter, tehát semmiképpen se eresszük terjengősre a mondanivalónkat.

Meta description

Feltétlenül töltsd ki abban az esetben is, ha a rangsor felállításakor nem releváns tényező, ezzel szemben a felhasználók számára annál fontosabb, hiszen ez a pár sor foglalja össze és ad iránymutatást a tartalomról.

  • Az oldal tartalmába is csempésszük bele

SEO szempontból az egyik legfontosabb tényező az oldal tartalma, mert megerősíti a keresőmotorok számára, hogy a kulcsszavaknak megfelelő tartalommal ellátott weboldalról van szó.

Első sorban a H1 szövegből semmiképpen sem maradhat ki, hiszen ez általában egy hangsúlyos, jelentőségteljes szöveg amely az oldal tetején helyezkedik el vagy, amennyiben blogról van szó a cikk címe, ezért a keresőmotorok vitathatatlanul figyelembe veszik.

Egy oldalon minimum 4 – 6 alkalommal érdemes megjeleníti a kulcsszavakat, viszont célszerű figyelmet fordítani arra, hogy maximum 10 – 12x fűzzük bele a szövegbe. Csábítónak hangzik a gondolat, hogy egymásra halmozva értelmetlen szó egyveleget kreáljunk, azonban a Google keresők ezt hamar észlelik, így nem érdemes használni ezt a technikát az alaposan átgondolt szövegek megírása helyett! 

3. Bejövő link építése

 Az előző lépések során végig vettük, hogy hova érdemes elhelyezni a kulcsszavakat a weboldalon, azonban, ha mindezzel végeztünk, akkor jöhet a bejövő linkek építése.

Ez egy elmaradhatatlan lépés, amely segítségével a weboldal hitelessége, megbízhatósága növelhető. Valamint azáltal, hogy külső linkek hivatkoznak a weboldalra az iparágon belül bizonyítja, hogy a kulcsszónak megfelelő tartalommal ellátott oldalról van szó.

4.  Helyezés

Végül, de nem utolsó sorban ideje, hogy ellenőrizzük a munkánkat és végül learassuk a babérokat az erőfeszítésekért. A fenti lista kipipálása után néhány hét múlva már ellenőrizheted is a weboldal helyezését és nyomon követheted a fejlődést.

Hogyan teheted ezt meg? 

Két praktikus megoldást is hoztunk! Az egyszerűbb, manuális lehetőség, hogy rá kell keresni a cél kulcsszóra a Google – ban. Ezentúl pedig a Search Consoleban ellenőrizhető a rangsor ingyenesen. A második egy általad választott hivatalos SEO – figyelő eszköz amellyel nyomon követhetők a legrelevánsabb kulcsszavak. 

Ezentúl a Check Page Rank segítségével figyelhető a „Page Rank” értéke is, így ellenőrizheted milyen eredmények születtek. Minél magasabb a Page Rank annál jobb esély van arra, hogy a keresési kifejezések között a legjobb találatok közé kerüljön weboldalad.

Az általunk összefoglalt „SEO tutorial” javíthat az eredményeken, viszont fontos tudni, hogy a jó eredmények megtartásához folyamatosan karbantartásra van szükség. Hiszen a SEO számtalan folyamatosan változó összetevőből áll, amelyek folyamatos figyelmet igényelnek.

Érdekelnek a további lépések? Inkább kiszerveznéd? Csapatunk készen áll gatyába rázni weboldalad SEO-ját, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén!

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Keresőoptimalizálás