Weboldal és online marketing kampány a Gutenberg Társasház bevezetésére
Komplett bevezető kampány a Webgrow full service digitális marketing ügynökségtől.
Bevezetés nulláról a teljes értékesítésig
A 2023 májusában
indult projekt során új weboldal, Facebook-oldal és online marketing kampány készült.
A bevezető időszakban
folyamatosan szállítottuk a leadeket, mind a 9 lakásra jutott érdeklődő.
A kampány
az eredményes bevezető időszak után a teljes értékesítésig folytatódik.
Ügyfelünk és célcsoportja
A kaposvári Gutenberg Társasházat megálmodó ingatlanfejlesztő cég korábban kizárólag vagyonkezeléssel és szaktanácsadással foglalkozott. Az új szegmensbe lépést célirányos kommunikációval szerették volna támogatni - ehhez kerestek komplett szolgáltatást nyújtó, agilisan működő marketingügynökséget.
-> Közös történetünk nem akármilyen felütéssel kezdődött.
Nem tudtuk, hogy irodáink két utcányira találhatóak egymástól, egy full service digitális ügynökség kulcsszóra irányuló Google-keresés, majd cégünk Google My Business profilja volt a kapcsolódási pont.
Így az, hogy a Webgrow is helyi vállalkozás, csak ‘hab volt a tortán’.
A Gutenberg Társasház bevezetésének elsődleges célcsoportját azok jelentik, akik főként gyorsan megtérülő, de értékét hosszú távon megőrző, úgyszólván biztos befektetésként keresnek luxusingatlant.
Másodsorban a családalapítók, a tehetősebb otthonkeresők álltak a kampány fókuszában.
A Kaposváron beindult török és kínai beruházások növelték a keresletet prémium minőségű, energiatakarékos (és kiadható) lakások iránt, ennek az igénynek a kiszolgálása is célkitűzés volt.
A 9 lakásos, 2 szintes, tetőteres Gutenberg Társasház egyedülálló vonása a belvárosi lokáció, a korszerű kivitelezés és az élhetőség együttese. A tágas, 70-95 nm-es lakások tulajdonosai egy olyan ingatlannak örülhetnek, amely a legmodernebb energetikai igényeknek is megfelel (például napelemekkel is felszerelt), miközben az épület műemlék jellegű, a belső udvar pedig a régi gangos házak hangulatát idézi.
Modern technológia, örök szépség és otthonosság – mindez egyetlen társasházban, amit nem véletlenül neveztek el Gutenbergről. A patinás épületben egykor nyomda működött.
Kihívások és célok
A közös munka kezdetén a Gutenberg Társasház kilenc lakása még “csak” megvalósításra váró, tervezőasztalon létező álom volt.
A legfőbb kihívás tehát az volt, hogy úgyszólván a nulláról, lépésről lépésre, eszközről eszközre építsük fel a webes megjelenést, miközben láthatóvá tesszük azokat falakat, amelyek fizikai valójukban még nem állnak, illetve folyamatosan készülnek.
Mindezt úgy, hogy a Gutenberg Társasház kommunikációja leadgeneráló gépezetként is működjön, azaz sikeresen felkeltse a főként a befektetési céllal lakást vásárlók figyelmét, miközben méltó módon szolgálja a brandépítés céljait is. Arra is ügyelnünk kellett, hogy ne csak a környékbeliek szerezzenek tudomást az ingatlanban rejlő lehetőségekről, hanem földrajzilag szélesebb körből, például Budapestről is érkezhessenek reménybeli befektetők.
->Az ügyfélellel egyetértésben kitűzött célok a következők voltak:
- elsődlegesen: leadek gyűjtése,
- a Facebook-csatorna követőtáborának gyarapítása,
- kisarculat kiakakítása,
- valamint az értékesítés támogatása.
Összegezve a kihívásokat, amelyeknek meg kellett felelnünk:
- Új márkáról van szó (sőt, egy olyan ingatlanról, amelynek ultramodern lakásai folyamatosan épülnek egy klasszikus, műemlék jellegű épületben).
- A bizonytalan piaci helyzet könnyen elveheti a befektetők kedvét. Az ingatlanpiac beszakadása folyamatos fenyegetés, ráadásul a vásárlástól a hitelezési nehézségek is eltántoríthatják az érdeklődőket.
- A Meta ingatlanhirdetésekre vonatkozó korlátozásai, a nehézkes célzási lehetőségek is szűkítették a mozgásterünket.
A kihívások ellenére (vagy éppen ezért) a stratégiánk mottója az lett, hogy beleállunk a kommunikációba, felépítjük az online megjelenést, és segítünk benépesíteni a Gutenberg Társasházat.
Álomból valóság - látványtervből összkép
A weboldalnak és a kampánynak köszönhetően a látványtervek kézzelfoghatóvá váltak. Átélhetővé tettük az érdeklődők számára mindazt, amit akkor még nem láthattak volna a maga teljességében.
Logó, betűtípus és színvilág - homlokzat az arculathoz
A logó volt az egyik első grafikai elem, amelyet elkészítettünk a Gutenberg Társasház számára.
A márkanév logóba emelése kézenfekvő, bár merész döntés volt, hiszen a logónak kis túlzással minden méretben, elrendezésben, háttérrel működnie kell. A kecses betűket a szecessziós kovácsoltvas formákat idéző, mégis modern hatású motívummal kereteztük.
Az eredmény egy emlékezetes, beszédes logó, amely bármely online és offline felületen hatásos.
A logóban is feltűnő finom betűtípus és a markáns színvilág kiválasztása is a webes tervezés alapját képezte.
Itt ugyancsak a hagyományok és a modernitás ötvözése mellett döntöttünk. A terrakotta árnyalat a kaposvári színház épületének ikonikus színe nyomán került a palettára.
Weboldal (gutenbergcorner.hu) - az online megjelenés központi eleme
A gutenbergcorner.hu onepager, azaz egyetlen oldalból álló weboldal, melynek két, egymással szorosan összefüggő célja van.
- Bemutatni az épülő, 9 lakásos társasházat a lokációtól az alaprajzokon át az energiahatékonyságig.
- Kapcsolatfelvételre (visszahívás kérésére) biztatni az érdeklődőket.
Egyedül az épület homlokzatát valamint a belső tereket ábrázoló terveket tartalmazó Galéria kapott önálló aloldalt (https://gutenbergcorner.hu/media/). Az enteriőrök esetében így még több képpel hangsúlyozhatjuk, hogy a modern kivitelezéshez az otthonosság érzése párosul.
A weboldal tartalmai között a belső menüpontokon felül a kattintható oldalsáv segítségével is navigálhatunk. A blokkok egymásra épülő szövegei egyre beljebb invitálják a látogatót.
Így haladunk
-> Megismerjük a luxusingatlan legfontosabb paramétereit, a pontos lokációját, az energetikai kivitelezését, a befektetési előnyeit, valamint a lakások alaprajzát.
-> Végül következik a kapcsolatfelvételre szolgáló űrlap, mely virtuálisan máris belépést enged a társasházba, pontosabban ügyfelünk értékesítéssel foglalkozó munkatársaihoz, akik tovább kalauzolják az érdeklődőt. Így válik a leadből komoly, további lépésekre kész érdeklődő.
Egyetlen oldalból álló weboldal, amely a felfedezés varázsát kínálja, a homlokzattól az enteriőrig.









Modern luxus, a múlt köntösében. Az érdeklődőket a weboldalon a műemlék jellegű épület utcafronti látványterve fogadja, már telve élettel.





Social felületek - újabb kapcsolódás a közönséggel
A Gutenberg Társasasház közösségi médiás bázisát a Facebook-oldal jelentette, melynek a leadgenerálásban és a márkaépítésben egyaránt fontos szerep jutott.
A Gutenberg Társasasház közösségi médiás bázisát a Facebook-oldal jelentette, melynek a leadgenerálásban és a márkaépítésben egyaránt fontos szerep jutott.
-> A folyamatos tartalomkészítés biztosította, hogy a Facebook-posztok segítségével is beszerezhető legyen minden szükséges információ az építkezés és a bevezetés állásáról.
Molínó, szórólap, kreatívok - a teljes képért
Az arculati elemek birtokában olyan kiegészítő online és offline eszközöket is könnyedén meg tudtunk valósítani, amelyek apró puzzle-darabkaként illeszkedtek a kampányképbe.
Látogatóból lead - a Gutenberg Társasház benépesítése pixelről pixelre
A webes megjelenés eszközeinek, felületeinek megtervezése, kivitelezése csak a kezdetet jelentette. Hiszen a fő célunk az volt, hogy mindezekből rendszert építve leadeket szerezzünk az ingatlanfejlesztő számára.
A leadgeneráló folyamat lépései a hirdetésektől a kapcsolatfelvételig
Az első érintési pontot, az értékesítési tölcsér, a funnel tetejét a fizetett Google Ads és Facebook-hirdetések jelentették.
Vagyis a közönség először döntően a fizetett hirdetéseken keresztül találkozott a Gutenberg Társasházzal.
A Google Ads-hirdetésekkel két szegmenst céloztunk meg, a ‘normál’ ingatlankeresőket, akik energiahatékony, egyúttal impozáns otthon után kutatnak, illetve a befektetési céllal luxuslakást keresőket. Mindkét esetben feltételeztük, hogy a Gutenberg-ingatlanok nemcsak felkeltik az érdeklődésüket, de a szükséges anyagi háttér is rendelkezésre áll.
A Facebookon nyereményjátékkal is felpörgettük a követőszám gyarapodását és a Gutenberg Társasház hírének terjedését. A játékban való részvétel igen egyszerű volt: aki lájkolta (nem kötelezően meg is osztotta) a Facebook-oldalt, lakberendezési utalványt nyerhetett.
A Facebook-hirdetések esetében a megfelelő célközönség megtalálását jelentősen nehezítették a szigorú irányelvek, de mivel tisztában voltunk mindezzel, fel tudtunk rá készülni.
Az organikus elérés lehetőségét is bebiztosítottuk.
Vagyis annak is adtunk esélyt, hogy a weboldalt a keresőből is megtalálják. Ennek érdekében a weboldalt keresőoptimalizáltuk. A webszöveg H1, H2 alcímekkel tagolt, és tartalmazza az ingatlankeresők és befektetők számára legfontosabb kulcsszavakat. Az oldal mobilbarát, betöltési sebessége ideális, elvégeztük a technikai SEO-hoz szükséges beállításokat, a biztonságos kapcsolatot jelző SSL tanúsítványtól a képek- és fájltömörítésig.
Az organikus eléréshez a Facebook-oldal is hozzájárult, a követőtábor gyarapodásával még szélesebb közönség is tudomást szerezhetett a Gutenberg Társasházról.
Az értékesítési tölcsér, a funnel alja a kiváló felhasználói élményt nyújtó weboldal volt.
A hirdetések, posztok és offline eszközök egyaránt a weboldalra vezették az érdeklődőket. A társasház előnyeit (a lokációját, a befektetési értékét, az energetikáját és esztétikáját) megismerve egyenes út vezetett a visszahívás kéréséig, majd az ügyfél értékesítéssel foglalkozó kollégájához.
Címszavakban a Webgrow-csapatról
A csapatról
A frontvonalban, ügyfélkapcsolattal foglalkozó munkatársakon felül a projekt webfejlesztő, szövegíró és PPC-menedzser aktív közreműködését igényelte.
A munkafolyamatról
A briefelési folyamatot és ismerkedést követően online kutatómunkát végeztünk a konkurensek feltérképezésével, a célközönség meghatározásával, kulcsszókutatással, valamint költségelemzéssel. Ezután következett a bevezető kampány stratégiájának felrajzolása, majd az egyes eszközök megvalósítása.
Eredmények
Az eredmények naprakész nyomon követését a rendszeres mérésen és a szükséges optimalizáláson felül a közvetlen hangvételű, rugalmas ügyfél-ügynökség kapcsolat is segítette.
Fordítva is igaz: ügyfelünk megtisztelő bizalmát nem kis részben épp azzal nyertük el, hogy átláthatóan dolgozunk, követhető eredményeket produkálunk, pénzégetés nélkül.
“Induló weboldal-és arculattervezésre, valamint közösségi oldal kialakítására és menedzselésére kértük fel Doriánékat, akik minden kérésünket a lehető legrövidebb időn belül teljesítették. Bármilyen kérdésünk merült is fel, a naprakész és magas szintű szakmai tudásukkal készséggel álltak rendelkezésünkre.”

Horváth Zsolt, ügyvezető, Fifty Invest Kft.
Te is ilyen pezsgést szeretnél cégednek?
Beszélgessünk az új weboldaladról és az online marketing kampányodról!