Weboldal és online marketing kampány a Gutenberg Társasház bevezetésére - Webgrow Online Marketing Ügynökség

Weboldal és online marketing kampány a Gutenberg Társasház bevezetésére

Komplett bevezető kampány a Webgrow full service digitális marketing ügynökségtől.

Bevezetés nulláról a teljes értékesítésig

A 2023 májusában

indult projekt során új weboldal, Facebook-oldal és online marketing kampány készült.

A bevezető időszakban

folyamatosan szállítottuk a leadeket, mind a 9 lakásra jutott érdeklődő.

A kampány

az eredményes bevezető időszak után a teljes értékesítésig folytatódik.

Ügyfelünk és célcsoportja

A kaposvári Gutenberg Társasházat megálmodó ingatlanfejlesztő cég korábban kizárólag vagyonkezeléssel és szaktanácsadással foglalkozott. Az új szegmensbe lépést célirányos kommunikációval szerették volna támogatni - ehhez kerestek komplett szolgáltatást nyújtó, agilisan működő marketingügynökséget.

-> Közös történetünk nem akármilyen felütéssel kezdődött.

Nem tudtuk, hogy irodáink két utcányira találhatóak egymástól, egy full service digitális ügynökség kulcsszóra irányuló Google-keresés, majd cégünk Google My Business profilja volt a kapcsolódási pont.

Így az, hogy a Webgrow is helyi vállalkozás, csak ‘hab volt a tortán’.

A Gutenberg Társasház bevezetésének elsődleges célcsoportját azok jelentik, akik főként gyorsan megtérülő, de értékét hosszú távon megőrző, úgyszólván biztos befektetésként keresnek luxusingatlant.
Másodsorban a családalapítók, a tehetősebb otthonkeresők álltak a kampány fókuszában.

A Kaposváron beindult török és kínai beruházások növelték a keresletet prémium minőségű, energiatakarékos (és kiadható) lakások iránt, ennek az igénynek a kiszolgálása is célkitűzés volt.

A 9 lakásos, 2 szintes, tetőteres Gutenberg Társasház egyedülálló vonása a belvárosi lokáció, a korszerű kivitelezés és az élhetőség együttese. A tágas, 70-95 nm-es lakások tulajdonosai egy olyan ingatlannak örülhetnek, amely a legmodernebb energetikai igényeknek is megfelel (például napelemekkel is felszerelt), miközben az épület műemlék jellegű, a belső udvar pedig a régi gangos házak hangulatát idézi.

Modern technológia, örök szépség és otthonosság – mindez egyetlen társasházban, amit nem véletlenül neveztek el Gutenbergről. A patinás épületben egykor nyomda működött.

Kihívások és célok

A közös munka kezdetén a Gutenberg Társasház kilenc lakása még “csak” megvalósításra váró, tervezőasztalon létező álom volt.

A legfőbb kihívás tehát az volt, hogy úgyszólván a nulláról, lépésről lépésre, eszközről eszközre építsük fel a webes megjelenést, miközben láthatóvá tesszük azokat falakat, amelyek fizikai valójukban még nem állnak, illetve folyamatosan készülnek.

Mindezt úgy, hogy a Gutenberg Társasház kommunikációja leadgeneráló gépezetként is működjön, azaz sikeresen felkeltse a főként a befektetési céllal lakást vásárlók figyelmét, miközben méltó módon szolgálja a brandépítés céljait is. Arra is ügyelnünk kellett, hogy ne csak a környékbeliek szerezzenek tudomást az ingatlanban rejlő lehetőségekről, hanem földrajzilag  szélesebb körből, például Budapestről is érkezhessenek reménybeli befektetők.

->Az ügyfélellel egyetértésben kitűzött célok a következők voltak:

  • elsődlegesen: leadek gyűjtése,
  • a Facebook-csatorna követőtáborának gyarapítása,
  • kisarculat kiakakítása,
  • valamint az értékesítés támogatása.

Összegezve a kihívásokat, amelyeknek meg kellett felelnünk:

  • Új márkáról van szó (sőt, egy olyan ingatlanról, amelynek ultramodern lakásai folyamatosan épülnek egy klasszikus, műemlék jellegű épületben).
  • A bizonytalan piaci helyzet könnyen elveheti a befektetők kedvét. Az ingatlanpiac beszakadása folyamatos fenyegetés, ráadásul a vásárlástól a hitelezési nehézségek is eltántoríthatják az érdeklődőket.
  • A Meta ingatlanhirdetésekre vonatkozó korlátozásai, a nehézkes célzási lehetőségek is szűkítették a mozgásterünket.

A kihívások ellenére (vagy éppen ezért) a stratégiánk mottója az lett, hogy beleállunk a kommunikációba, felépítjük az online megjelenést, és segítünk benépesíteni a Gutenberg Társasházat.

Álomból valóság - látványtervből  összkép

A weboldalnak és a kampánynak köszönhetően a látványtervek kézzelfoghatóvá váltak. Átélhetővé tettük az érdeklődők számára mindazt, amit akkor még nem láthattak volna a maga teljességében.

Logó, betűtípus és színvilág - homlokzat az arculathoz

A logó volt az egyik első grafikai elem, amelyet elkészítettünk a Gutenberg Társasház számára.

A márkanév logóba emelése kézenfekvő, bár merész döntés volt, hiszen a logónak kis túlzással minden méretben, elrendezésben, háttérrel működnie kell. A kecses betűket a szecessziós kovácsoltvas formákat idéző, mégis modern hatású motívummal kereteztük.

Az eredmény egy emlékezetes, beszédes logó, amely bármely online és offline felületen hatásos.

 

A logóban is feltűnő finom betűtípus és a markáns színvilág kiválasztása is a webes tervezés alapját képezte.

Itt ugyancsak a hagyományok és a modernitás ötvözése mellett döntöttünk. A terrakotta árnyalat a kaposvári színház épületének ikonikus színe nyomán került a palettára.

Weboldal (gutenbergcorner.hu) - az online megjelenés központi eleme

A gutenbergcorner.hu onepager, azaz egyetlen oldalból álló weboldal, melynek két, egymással szorosan összefüggő célja van.

  1. Bemutatni az épülő, 9 lakásos társasházat a lokációtól az alaprajzokon át az energiahatékonyságig.
  2. Kapcsolatfelvételre (visszahívás kérésére) biztatni az érdeklődőket.

Egyedül az épület homlokzatát valamint a belső tereket ábrázoló terveket tartalmazó Galéria kapott önálló aloldalt (https://gutenbergcorner.hu/media/). Az enteriőrök esetében így még több képpel hangsúlyozhatjuk, hogy a modern kivitelezéshez az otthonosság érzése párosul.

A weboldal tartalmai között a belső menüpontokon felül a kattintható oldalsáv segítségével is navigálhatunk. A blokkok egymásra épülő szövegei egyre beljebb invitálják a látogatót.

Így haladunk

-> Megismerjük a luxusingatlan legfontosabb paramétereit, a pontos lokációját, az energetikai kivitelezését, a befektetési előnyeit, valamint a lakások alaprajzát.

-> Végül következik a kapcsolatfelvételre szolgáló űrlap, mely virtuálisan máris belépést enged a társasházba, pontosabban ügyfelünk értékesítéssel foglalkozó munkatársaihoz, akik tovább kalauzolják az érdeklődőt. Így válik a leadből komoly, további lépésekre kész érdeklődő.

Egyetlen oldalból álló weboldal, amely a felfedezés varázsát kínálja, a homlokzattól az enteriőrig.

Modern luxus, a múlt köntösében. Az érdeklődőket a weboldalon a műemlék jellegű épület utcafronti látványterve fogadja, már telve élettel.

Social felületek - újabb kapcsolódás a közönséggel 

A Gutenberg Társasasház közösségi médiás bázisát a  Facebook-oldal jelentette, melynek a leadgenerálásban és a márkaépítésben egyaránt fontos szerep jutott.

A Gutenberg Társasasház közösségi médiás bázisát a Facebook-oldal jelentette, melynek a leadgenerálásban és a márkaépítésben egyaránt fontos szerep jutott.

-> A folyamatos tartalomkészítés biztosította, hogy a Facebook-posztok segítségével is beszerezhető legyen minden szükséges információ az építkezés és a bevezetés állásáról.

Molínó, szórólap, kreatívok - a teljes képért

Az arculati elemek birtokában olyan kiegészítő online és offline eszközöket is könnyedén meg tudtunk valósítani, amelyek apró puzzle-darabkaként illeszkedtek a kampányképbe.

Látogatóból lead - a Gutenberg Társasház benépesítése pixelről pixelre

A webes megjelenés eszközeinek, felületeinek megtervezése, kivitelezése csak a kezdetet jelentette. Hiszen a fő célunk az volt, hogy mindezekből rendszert építve leadeket szerezzünk az ingatlanfejlesztő számára. 

A leadgeneráló folyamat lépései a hirdetésektől a kapcsolatfelvételig

Az első érintési pontot, az értékesítési tölcsér, a funnel tetejét a fizetett Google Ads és Facebook-hirdetések jelentették.

Vagyis a közönség először döntően a fizetett hirdetéseken keresztül találkozott a Gutenberg Társasházzal.

A Google Ads-hirdetésekkel két szegmenst céloztunk meg, a ‘normál’ ingatlankeresőket, akik energiahatékony, egyúttal impozáns otthon után kutatnak, illetve a befektetési céllal luxuslakást keresőket. Mindkét esetben feltételeztük, hogy a Gutenberg-ingatlanok nemcsak felkeltik az érdeklődésüket, de a szükséges anyagi háttér is rendelkezésre áll.

A Facebookon nyereményjátékkal is felpörgettük a követőszám gyarapodását és a Gutenberg Társasház hírének terjedését. A játékban való részvétel igen egyszerű volt: aki lájkolta (nem kötelezően meg is osztotta) a Facebook-oldalt, lakberendezési utalványt nyerhetett.

A Facebook-hirdetések esetében a megfelelő célközönség megtalálását jelentősen nehezítették a szigorú irányelvek, de mivel tisztában voltunk mindezzel, fel tudtunk rá készülni.

Az organikus elérés lehetőségét is bebiztosítottuk.

Vagyis annak is adtunk esélyt, hogy a weboldalt a keresőből is megtalálják. Ennek érdekében a weboldalt keresőoptimalizáltuk. A webszöveg H1, H2 alcímekkel tagolt, és tartalmazza az ingatlankeresők és befektetők számára legfontosabb kulcsszavakat. Az oldal mobilbarát, betöltési sebessége ideális, elvégeztük a technikai SEO-hoz szükséges beállításokat, a biztonságos kapcsolatot jelző SSL tanúsítványtól a képek- és fájltömörítésig.

Az organikus eléréshez a Facebook-oldal is hozzájárult, a követőtábor gyarapodásával még szélesebb közönség is tudomást szerezhetett a Gutenberg Társasházról.

Az értékesítési tölcsér, a funnel alja a kiváló felhasználói élményt nyújtó weboldal volt.

A hirdetések, posztok és offline eszközök egyaránt a weboldalra vezették az érdeklődőket. A társasház előnyeit (a lokációját, a befektetési értékét, az energetikáját és esztétikáját) megismerve egyenes út vezetett a visszahívás kéréséig, majd az ügyfél értékesítéssel foglalkozó kollégájához.

Címszavakban a Webgrow-csapatról

A csapatról

A frontvonalban, ügyfélkapcsolattal foglalkozó munkatársakon felül a projekt webfejlesztő, szövegíró és PPC-menedzser aktív közreműködését igényelte.

A munkafolyamatról

A briefelési folyamatot és ismerkedést követően online kutatómunkát végeztünk a konkurensek feltérképezésével, a célközönség meghatározásával, kulcsszókutatással, valamint költségelemzéssel. Ezután következett a bevezető kampány stratégiájának felrajzolása, majd az egyes eszközök megvalósítása.

Eredmények

Az eredmények naprakész nyomon követését a rendszeres mérésen és a szükséges optimalizáláson felül a közvetlen hangvételű, rugalmas ügyfél-ügynökség kapcsolat is segítette.

Fordítva is igaz: ügyfelünk megtisztelő bizalmát nem kis részben épp azzal nyertük el, hogy átláthatóan dolgozunk, követhető eredményeket produkálunk, pénzégetés nélkül.

“Induló weboldal-és arculattervezésre, valamint közösségi oldal kialakítására és menedzselésére kértük fel Doriánékat, akik minden kérésünket a lehető legrövidebb időn belül teljesítették. Bármilyen kérdésünk merült is fel, a naprakész és magas szintű szakmai tudásukkal készséggel álltak rendelkezésünkre.”

Horváth Zsolt, ügyvezető, Fifty Invest Kft.

Te is ilyen pezsgést szeretnél cégednek?

Beszélgessünk az új weboldaladról és az online marketing kampányodról!

Felveszem veletek a kapcsolatot